Bersama Memperkemaskan Forum HALAQAH IPGM.Com


    Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Share

    ikmalisme
    Moderator
    Moderator

    Posts : 80
    Points : 97
    Join date : 2009-06-25
    Age : 29
    Location : Nibong Tebal, Penang

    Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Post by ikmalisme on Sun Jun 28, 2009 12:31 am

    Cikgu bertanya kepada murid-muridnya, "Siapa yang pandai membilang?"

    Seman mengangkat tangan.

    "Betul ke kamu pandai membilang?"

    "Tahu Cikgu. Ayah yang ajar."

    "Baik, cuba kita lihat. Selepas tiga, berapa?"

    "Empat."

    "Bagus. Selepas enam?"

    "Tujuh."

    " Selepas sembilan?"

    "Sepuluh...", jawab Seman.

    "Bagus sekali. Rupanya ayah kamu benar-benar tahu bagaimana mengajar membilang. Selepas sepuluh berapa?" tanya Cikgu lagi.

    Dengan senyum penuh keyakinan, Seman menjawab, "Jack, Queen, dan King."

    ikmalisme
    Moderator
    Moderator

    Posts : 80
    Points : 97
    Join date : 2009-06-25
    Age : 29
    Location : Nibong Tebal, Penang

    Re: Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Post by ikmalisme on Sun Jun 28, 2009 12:36 am

    SAPE HEBAT
    Man : Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
    Ali : Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
    Man : Wow! Bapa kau keja apa?
    Ali : Tukang gunting rambut.

    KELAS BI
    Ayah : Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
    Anak : Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyakkat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adikjer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

    SUDU
    Doktor : Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
    Pesakit : Eh! tak boleh la doktor.
    Doktor : Kenapa?
    Pesakit : Rumah saya ada dua sudu jer.

    DOKTOR
    Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke kelinik ENT , kerana telinganyadi masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di pasar.
    Doktor : "Selamat petang..."
    Pesakit : "Selamat petang Doktor!"
    Doktor : " Ada masaalah apa .....?"
    Pesakit : "Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, Doktor..."
    Doktor : "Biar saya periksa telinga anda!"
    setelah diperiksa... .
    Doktor : " Ada2 cara untuk mengeluarkan biji tersebut..."
    Pesakit : "Apa caranya doktor?"
    Doktor : "Pembedahan kecil kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua pula percuma..."
    Pesakit : "Mahal sangat Doktor, kalau yang percuma bagaimana?"
    Doktor : "Yang percuma kena sabar..."
    Pesakit : "Baik, saya sabar, dan bagaimana caranya...?"
    Doktor : "Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika
    sudah jadi tauge' anda tinggal tarik keluar."
    Pesakit : "Huh

    nurul f
    Supervisors
    Supervisors

    Posts : 67
    Points : 85
    Join date : 2009-06-27
    Age : 30
    Location : Malacca

    Re: Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Post by nurul f on Sun Jun 28, 2009 12:51 am

    1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah
    2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan
    3. Tiada rotan, pelempang berguna juga
    4. Biar lambat asalkan tak cepat
    5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi
    6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula
    7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar
    8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock
    9. Secupak takkan jadi 18 cupak
    10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati
    meninggalkankulit, manusia mati meninggal dunia
    11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di dalam mulut.
    12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap
    13. Alang-alang mandi biar guna sabun
    14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras
    15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun
    16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang.... bisu
    17. Hidup segan mati di tanam
    18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa
    19. Lembu punya susu cap teko dapat nama
    20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis
    21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau nak ngail di laut. (beli la pukat tunda lagi baik)
    22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa
    23. Membujur lalu melintang pukang
    24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri,
    lebih baik hari tak hujan
    25. Sebab pul ut santan binasa, sebab mulut habis pulut
    26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili
    27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh blah!!

    ikmalisme
    Moderator
    Moderator

    Posts : 80
    Points : 97
    Join date : 2009-06-25
    Age : 29
    Location : Nibong Tebal, Penang

    Re: Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Post by ikmalisme on Sun Jun 28, 2009 6:34 pm

    Ramai Sangat Angkasawan

    Cikgu: Siapa mahu menjadi angkasawan, angkat tangan.

    Semua murid-murid tahap tiga mengangkat tangan kecuali hanya seorang daripada semua 40 orang murid.

    Cikgu: Mengapa kamu seorang tidak mahu menjadi angkasawan?

    Mamat: Di sini saja dah 39 orang, kalau dicampur dari murid sekolah lain entah berapa ribu jumlahnya. Kapal angkasa hanya boleh muat tiga orang saja dan ISS belum lagi seluas padang bola, cikgu.

    nurul f
    Supervisors
    Supervisors

    Posts : 67
    Points : 85
    Join date : 2009-06-27
    Age : 30
    Location : Malacca

    Re: Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Post by nurul f on Mon Jun 29, 2009 4:24 pm

    3 orang lagi tu boleh isi borang utk jadi angkasawati...

    anymore volunteers?

    Laughing

    ikmalisme
    Moderator
    Moderator

    Posts : 80
    Points : 97
    Join date : 2009-06-25
    Age : 29
    Location : Nibong Tebal, Penang

    Re: Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Post by ikmalisme on Mon Sep 07, 2009 2:10 pm

    Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu
    alat pengukur berat badan yang cukup canggih.. Hanya dengan
    membayar RM 1.00 kita akan diberitahu berapa berat badan kita
    oleh program komputer. Seorang gadis dan temannya mencuba
    di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM
    1.00..mesin komputer menjawab: "47 kg!"
    Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer
    menjawab: "52 kg!"

    Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang
    cukup gemuk dan montel cuba menimbang dirinya di mesin itu.
    Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan:
    "Tolong naik sorang-sorang. . jangan ramai-ramai! "

    ikmalisme
    Moderator
    Moderator

    Posts : 80
    Points : 97
    Join date : 2009-06-25
    Age : 29
    Location : Nibong Tebal, Penang

    Re: Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Post by ikmalisme on Mon Sep 07, 2009 2:11 pm

    Cucu & Atok

    "Mengapa kau tak seperti kawan sebaya kau?" Seorang atuk tegur cucu dia yang tak cemerlang dalam peperiksaan..

    Atuk: "Tengok kawan-kawan sebaya cu, semua lulus tinggi-tinggi. Cu ini asyik internet, tv atau main bola. Bila nak belajar??? Besar nak jadi apa???" (Atok marah tahap tertinggi)
    Cucu: "Atok asyik bandingkan dengan kengkawan yang lain. Cu tak pernah pun marah bila atok tak sama seperti kawan-kawan sebaya atok yang lain."
    Atuk: "Tak sama apanyerr???"
    Cucu: "Kawan-kawan sebaya atok semua dah jadi arwah kan?"
    Atuk: "?...?...?.. .?...?... ?"

    Geekspro
    Webmasters
    Webmasters

    Posts : 108
    Points : 247
    Join date : 2009-06-25
    Age : 30
    Location : Bandar Baru Bangi

    Re: Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Post by Geekspro on Tue Sep 08, 2009 2:08 pm

    Atuk : Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

    Sponsored content

    Re: Koleksi Cerita Lucu / lawak

    Post by Sponsored content Today at 11:25 pm


      Current date/time is Fri Dec 09, 2016 11:25 pm